Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunderland gjorde mig till man!

Manchester United anfallaren Danny Welbeck har nu gått ut till pressen och berömt Sunderland. 


Hade inte Welbeck fått tiden i Sunderland så skulle han inte vara den spelare och person som han är idag. Han har ändrat sin attityd till fotbollen och livet. 


Jag har växt från pojke till man tack vare tiden i Sunderland säger han.


"Sunderland var en vändpunkt i livet för mig, jag omvandlades från pojke till riktig man. Det var helt rätt att jag fick speltid i en annan Premier League klubb. Det hjälpte mig bortom orden.."


20-åringen tror att speltiden i Sunderland har gjort honom till ett framtidslöfte inom klubb och landslags sammanhang. Han tycker även att det är värdefullt för unga spelare att få komma ut på lån och få spela. På det viset utvecklas spelaren.


/ Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?