Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKÄMS EVRA SUAREZ!

Det har gått en dag sedan matchen mellan Manchester United - Liverpool FC spelades på Old Trafford. Resultatet kommer jag glömma bort inom två veckor, just på grund av att Luis Suárez och Patrice Evra beter sig precis som små kidsen på dagis.

Innan matchen laddade jag upp med att surfa omkring på nätet, googlade "suarez evra friends?" osv. Det var just det som var på tapeten för mig igår. Hur kommer Suarez och Evra uppföra sig mot varandra? Med skarpladdad pistol eller varsin teddybjörn? Det gick knappt 20 sekunder efter spelarna kom in på plan då jag fick mitt svar. Någon syn på en teddybjörn såg jag inte iallafall, istället fick jag se ett skrapladdat automatgevär.

Suarez vägrade skaka hand med Evra innan match. Att skaka hand med sina motståndare innan match är en gest att vi respekterar varandra. Sen den händelsen så visste vi nog alla att denna matchen kommer spåra ur. Men det gjorde den inte enligt min mening. Publiken på Old Trafford fick Suarez ur balans och lyckades.

Men jag vill inte skriva om matchen, jag ska skriva precis vad jag känner om Suarez och Evras uppförande. Det är helt oacceptabelt, omoget, och framför allt jävligt pinsamt. Jag själv håller på Liverpool och jag älskar Suarez, det är en typisk Sydamerikans spelare som är född med bollen. Hans löpningar, filmningarna, målen, och att Dalglish har en gång i veckan scouse lektioner med honom för att han ska lära sig dialekten, när killen knappt prata Engelska.. Jag älskar det.

Men min mening om Suarez har sänkts efter United matchen. Handskakningen. Varför kunde inte bara Suarez skaka Evra i handen? Det är inte Evra som har gjort fel, det är Suarez. Det är Evra som inte ska skaka hand med Suarez. Inte tvärtom.

Evra spelade mycket bra! Men vad är det han gör efter domaren blåser av matchen? Han sträcker upp sina armar i luften och skriker, det förstår jag. United har ju vunnit matchen med 2-1 hemma mot Liverpool.

Han springer omkring på planen och firar helt själv. Men av någon jävla anledning springer grabben fram till Suarez som traskar av planen med huvudet ner mot mattan och jublar. 1 meter bakom Suarez, Liverpool spelarna springer fram till Evra och putter lite på honom. Planen är omkring 10.000 kvadrat meter och Evra hamnade en meter ifrån Suarez..

Liverpool spelarna blev eskorterade ur arenan..

/ Alexander Petersson

1 kommentar:

Anonym sa...

sånt här vill jag läsa! bra

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?