Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sveriges startelva!

Här är Sveriges officiella startleva;

Isaksson
Lustig, Majstro, Mellberg, Olsson
Larsson, Svensson, Källström, Elm
Toivonen
Elmander

Det mest anmärkningsvärda är att Christian Wilhelmsson inte ens får plats på bänken. Han och Jonas Olsson får istället sitta och frysa på Råsundas läktare. Rykten har florerat att Chippen ställde till med en sjuhelvetes fest (i sann svenskar-som-besöker-Finland-anda) efter matchen i fredags, kan det ha med petningen att göra? Svaret på den frågan har endast Chippen själv och Erik Hamrén. Annars gillar jag att man spelar med två lite mer tillbakadragna yttrar, Martin Olsson har ju gett sig fan på att spela som Dani Alves och anfalla i tid och otid, då är det bra att Elm är lite eftertänksam.


Alltid nya överraskningar från Erik Hamréns sida.

Den enda ändringen jag kunnat tänka mig är att peta Toivonen till förmån för Wernbloom. Detta för att kunna matcha Holland både numerärt och fysiskt på den centrala mittfältet. Men jag tycker att den här lösningen är duglig den också. Det blir en intressant match, särskilt intressant skall bli att se hur Hamrén väljer att tänka taktiskt. Om Portugal leder med 1-0 samtidigt som Sverige har 0-0 är vi i EM. Skall Hamrén ändå gå framåt för ett segermål eller bevaka 0-0 och därmed riskera att ett danskt mål skickar oss till playoff. Det skall bli intressant. Jag är optimist, det slutar 1-1.

/ Petter Östman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?