Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Den svenska startevlan

Här är Sveriges officiella startelva mot Finland i kväll.

Isaksson
Lustig, Mellberg, Majstorovic, Olsson
Elm, Källström
Larsson, Elmander, Chippen
Zlatan.

Själv trodde jag på att Toivonen och Svensson skulle ta platser i elvan, men det visade sig vara fel. Jag tycker att det är hårt att peta Anders Svensson för en dålig halvlek, men samtidigt är det svårt att ställa Rasmus Elm utanför laget då han är i sitt livs hittils bästa form. Elmander är en uppenbar Hamrén-favorit och kommer att kunna löpa hål i det förmodligen kompakta finska försvaret. De bollar som Toivonen hade kunnat leverera kommer nu Elm få ta hand om. Annars prickade jag rätt på 9/11 av startelvan, även om Elm spelar på en annan position än vad jag räknat med.

Jag tror som sagt på svensk seger med 3-0. Målen görs av Zlatan, Elm och Zlatan igen.

/ Petter Östman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?