Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

John Guidetti

Den senaste tiden har man läst väldigt mycket om John; Feyenoord och landslaget. Kommer Hamrèn ta med Guidetti i truppen mot Kroatien nästa onsdag osv. Men visst gjorde Hamrèn just det! Han tog med John i truppen, vilket är riktigt bra. John Guidetti kan vara den formstarkaste svensken vi har idag. 


Zlatan briljerar ju i stort sett varje match han spelar, bara för att vara traditionell svensk journalist jämför jag allt med Zlatan. 

Men om John kontrar Zlatan i formkurvan så måste jag ignorera mitt kritiska-Zlatanöga och säga att John faktiskt gör det. 

Vill gärna flika in på Manchester City också lite, det är ju ändå den klubb som "äger" John Guidetti. Feyenoord hade början på året sagt till media något så här - Ska vi värva så är John nummer ett på listan. Då tänker jag lite här för mig själv. Kommer verkligen Manchester City sälja John till Feyenoord? Svaret är nej. 

City kommer behålla Guidetti, och när John kommer tillbaks till England så kommer grabben få träna, spela någon match, och sen är det slut med City. Då lånas John ut igen till en annan "farmar" klubb. I den klubben, vilken det än kan bli så kommer såklart Guidetti briljera igen och göra lagom mycket mål. Sen när han har fått lite hår på nacken och City ser 110%'s potential i honom, då kommer vi få se John i City. City vill ha en toppspelare. punktslut. Sen om han skulle utlånas till Holland är en annan fråga. 

Jag tror att City tänker - "Aaa, Guidetti ska få spela för oss om 3-4 år. Då är killen en fullfjädrad anfallare. Då ger vi honom en sjuklön som inte går att mäta med en annan klubb i England. Då stannar han." Tyvärr är det lite så dom tänker tror jag. Det hade varit roligt om man fick se John i City, det går inte att gömma sitt tycke, men om Feyenoord är rätta platsen för våran Stockholmare idag? Det står jag bakom till fullo.

/ Alexander Petersson

LÄS ÄVEN:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?