Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Alex Ferguson ser slutet.


Alex Ferguson ser slutet på karriären-fast inte fören om två, tre år.
-Jag hoppas kunna knyta ihop säcken med en titel.


Den legendariska tränaren har tillbringat ett kvarts sekel i den engelska storklubben Manchester United och han har kammat in en hel del minnesvärda titlar genom åren. Alla sagor har dock sina slut och Ferguson ser slutet vid 2014-2015.
- Jag vet inte den exakta tidpunkten, men om jag fortfarande har hälsan ser jag inget hinder för att stanna ett par säsonger eller tre. Jag anser att man behöver kondition och uthållighet för mitt jobb, och de egenskaperna har jag välsignats med. Jag kommer att veta när stunden är kommen och när jag inte längre njuter av arbetet. Om jag kom till en sådan punkt hade jag slutat direkt, men det vore fint att få knyta ihop säcken med en vinst, säger Ferguson till radioprogrammet Radio 5 Live.

Det har länge spekulerats om en efterträdare. Fergusons vän Mourinho(Real Madrid)har varit ett namn. Likaså legendaren Ole Gunnar Solskjær som var Uniteds reservlagstränare innan han tog över Molde i Norge. Senast ut att nämnas är den spelande mittfältaren Ryan Giggs. 67-åriga Ferguson vill dock inte nämna någon kandidat när Radio 5 Live frågar honom.
-För tillfället har vi väl ett halvt dussin som gör bra ifrån sig i Premier League. David Moyes har gjort ett fantastiskt jobb i Everton sett till de resurser han har. Han har varit mirakulös, säger Alex Ferguson.

Hur länge tror ni Ferguson är kvar i United innan det är dags att lämna manteln?


/Glarbjerg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?