Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

toppen mot botten


Imorgon spelas den sista matchen av Premier Leagues 21:a omgång. Wigan Athletic tar emot serieledande Manchester City hemma på DW Stadium. Wigan slåss i de nedre regionerna av tabellen och ligger sist efter 20 spelade omgångar och har endast kammat in 15 poäng.
Wigan åkte på en tung hemmaförlust mot Sunderland senast. 1-4 blev det i den matchen.
Kan man hålla igen mot City och deras starka offensiv? Det återstår som sagt att se.

Trolig startelva: 3-4-3

Al Habsi
Alcaraz-Gohouri-Figueroa
Jones-McCarthy-Stam-Watson
Gomez-Rodallega-Crusat

Manchester City åker till Wigan med en 3-0 vinst mot Liverpool i bagaget. City ligger 1:a i tabellen med 48 poäng, lika många som Manchester United fast med en match mindre spelad. En vinst i morgon och man behåller det härliga 3 poängs försprånget. Det har dock varit ett mycket tätt matchande för City den senaste tiden och man dras med en del skador i truppen. David Silva sägs vara tillbaka men Balotelli är inte riktigt i matchform ännu. Kompany och Barry är avstängda och Tourebröderna är i Afrika och spelar Afrikanska mästerskapen. Det finns en del luckor att fylla och det ska bli intressant att se vilken elva Mancini ställer upp med.

Trolig startelva: 4-4-2

Hart
Richards-Savic-Lescott-Clichy
Nasri-De jong-Milner-Silva
Aguero-Dzeko

Jag tror på en 4-4-2 uppställning i morgon då båda Citys defensiva mittfältare saknas.

Det blir ingen lätt match och jag tror inte att försvaret kommer hålla samma klass utan mittbacksklippan Vincent Kompany. Det är full fart på offensiven som krävs och jag hoppas att City kan spela den vackra fotboll de ibland gör.

Mitt tips: City vinner med 2-1.

/Glarbjerg

6 kommentarer:

Tommy Hillén sa...

Otroligt tråkig blogg. Skriv lite mer om PL tack. Inte enbart om dubai fc och liverpool. Annars sevärt. Mvh Tommy!

Anonym sa...

Felstavning igen du är ju helt värdelös !! SVENSKA TACK

Anonym sa...

Haha fan vad folk klagar då.. Jag läser eran blogg hela tiden, och jag gillar den!

Trött på idiotin hos folk som inte har något liv mer än att klanka ner på andra sa...

Men om han är helt värdelös varför skriver inte du här istället då, så vi för se riktigt svenska av en riktigt grammatik Polis.

Glarbjerg sa...

Tommy Hillén: Jag började skriva på fotbollsmagasinet för jag blev tillfrågad om att skriva om PL men med en inriktning på vad du kallar dubai fc då jag är ett City fan.

Mvh

Fotbollsmagasinet

Glenn Hussein. sa...

Okej ja men då förstår jag. Trodde först att jag hade kommit in på SFI's hemsida. Utöver stavfelen gör ni ett toppen jobb grabbar. Fortsätt så!

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?