Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lottningen till slutspelet i Champions League


Lottningen till slutspelet i Champions League är klar och jag måste säga att det på förhand ser tuffast ut för Chelsea och Arsenal bland de engelska lagen.

Chelsea ställs mot det italienska laget Napoli som lyckades ta sig vidare ifrån "dödens" grupp. Man ska definitivt inte underskatta detta lag. Med en av världens bästa trio så är dem ständigt ett hot. Jag menar självklart spelarna Lavezzi, Cavani och Hamsik. Dessa spelarna är enligt mig den stora anledningen till att det gått så bra som det har gjort.

Det andra London laget Arsenal kommer att få möta Milan i två matcher. Milan med en stark offensiv såsom Zlatan, Robinho, Pato och Prince-Boateng. Jag säger inte att Arsenal har en sämre offensiv men om vi kollar helheten här på båda matcherna så är dessa matcherna just dem jämnaste.

Lottningen:

Napoli—Chelsea

Milan—Arsenal

Basel—Bayern München

Lyon—Apoel Nicosia

Bayer Leverkusen—Barcelona

CSKA Moskva—Real Madrid

Zenit S:t Petersburg—Benfica

Marseille—Inter


Nu antar jag att vi alla ser fram emot slutspelet?


/Glarbjerg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?