Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carling Cup 5:e omgången

Förra årets vinnare av Carling Cup. Birmingham.
Idag är det dags för Ligacupens 5:e omgång.

Kvällens samtliga matcher.


  • Cardiff City-Blackburn
  • Arsenal-Manchester City
  • Chelsea-Liverpool

Om vi börjar med matchen mellan Cardiff City-Blackburn så måste jag säga att ett oavgjort resultat här är inte omöjligt. Det går bra för Cardiff som just nu befinner sig i toppen av tabellen i The Championship. Blackburn har det dock lite tyngre i botten av Premier League. Vinst för Cardiff är definitivt inte ur sikte. Jag skulle tippa 2-0 till Cardiff.

Stormatchen mellan Arsenal-Manchester City spelas på Emirates Stadium. Räkna med ett fullt Emirates och jag tror faktiskt att båda lagen kommer att ställa upp med starka elvor. Citys reserver är idag lika bra som ett mittenlag i Premier League men räcker det mot ett toppat Arsenal? Nej, det skulle jag inte tro. Som vi alla vet så är skytteliga ledaren Van Persie i sitt livs form just nu och med Barry samt Balotelli avstänga för City så blir det knappast lättare. Jag tror inte att det blir det starkaste från vardera lag idag men man ska aldrig säga aldrig. Det handlar mycket om prestige idag. Skulle Arsenal vinna över City idag så är det ett bevis på att man verkligen är på gång! Båda lagen kommer med ett X i bagaget till dagens match. Liverpool spelade 1-1 mot City senaste och Arsenal lyckades bara med att kamma in 1 poäng på Fulham i Londonderbyt. Jag skulle tippa 2-1 till ett taggat Arsenal.

Kvällens tredje match spelas mellan Chelsea-Liverpool. Chelsea kommer med en 3-0 seger i bagaget, hemma mot Wolves. En viktig seger för laget och inte minst sagt tränaren Villas Boas som inte riktigt levererat de resultat som styrelsen i Chelsea hoppats på.

Liverpool spelade i Söndags oavgjort mot City på hemmaplan. I en match där jag tycker att Liverpool skulle fått med sig alla tre poäng efter en stark andra halvlek. Det känns som att den gamle Liverpool spelaren Kenny Dalglish fått ordning på laget. Senaste lagen möttes var nyligen och där tog Liverpool tre poäng. 1-2 på Stamford Bridge förra helgen efter ett sent avgörande av högerbacken Glen Johnson. Räkna med ett Chelsea!

Jag hoppas att era tipp går in ikväll!

/Glarbjerg

1 kommentar:

Anonym sa...

bra info

Skicka en kommentar

Vilken liga följer du?